Βότανα και υγεία

Τα βότανα έχουν θεραπευτικές και αναλγητικές ιδιότητες. Γι αυτό και υπάρχει και η βοτανοθεραπεία. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των φαρμάκων βασίζονται στις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών. Η φύση αποτελεί το καλύτερο φαρμακείο και τα βότανα βοηθούν στην καλή υγεία αλλά και στην ομορφιά. Στην ελληνική φύση υπάρχει πληθώρα βοτάνων που το καθένα είναι ευεργετικό σε μία άλλη "νόσο".
Κάποια ωφέλιμα βότανα είναι τα εξής:
Το δεντρολίβανο: Ιδιαίτερα θεραπευτικό τονώνει τον οργανισμό μας και έχει και θεραπευτικές ιδιότητες. Επίσης θεραπεύει την αναιμία, τις αϋπνίες και τις ζαλάδες. Ως καλλυντικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί με τη μορφή ατμού για τον βαθύ καθαρισμό του προσώπου μας. Επιπλέον, οι κομπρέσες με δεντρολίβανο, ξεκουράζουν τα μάτια μας. Τέλος ενισχύει τα μαλλιά μας και βοηθά στην αντιμετώπιση της λιπαρότητας και της πιτυρίδας. Πολλά σαπούνια και "αρώματα" έχουν τη μυρωδιά του δεντρολίβανου.
Το φασκόμηλο: Βοηθάει στην τόνωση του οργανισμού μας και στην αντιμετώπιση του στομαχόπονου. Επίσης μαλακώνει το βήχα και είναι και διουρητικό.
Το χαμομήλι: Τα άνθη του χρησιμοποιούνται στην φαρμακευτική και στην αρωματοποιία και ως αφέψημα έχει καταπραϋντικές ιδιότητες. Επίσης βοηθά σε κάποιες δερματοπάθειες. Το χαμομήλι βοηθά τα βρέφη να ηρεμούν από τους κολικούς.
Τίλιο: Είναι ιδιαίτερα θεραπευτικό. Τα άνθη του είναι διουρητικά και έχουν μαλακτικές και καταπραϋντικές ιδιότητες.
Η μολόχα: Πολλά φαρμακευτικά σκευάσματα περιέχουν μολόχα. Είναι γνωστή για τις καταπραϋντικές και μαλακτικές της ιδιότητες. Είναι διουρητική και θεραπεύει το βήχα και το έλκος στομάχου και δωδεκαδακτύλου.
Η μέντα: Είναι θεραπευτική για τις στομαχικές παθήσεις και ελαττώνει το αίσθημα της ναυτίας. Επίσης βοηθά στην καταπολέμηση των λοιμώξεων και στον πονοκέφαλο/ ημικρανίες. Ας μην ξεχνάμε την εφαρμογή της μέντας στη ζαχαροπλαστική, στην ποτοποιία και στην αρωματοθεραπεία.
Δυόσμος: Χρησιμοποιείται στην μαγειρική. Επίσης τα φύλλα του χρησιμοποιούνται ως θεραπεία των δερματικών παθήσεων. Επίσης βοηθά στην χώνεψη.
Δίκταμο: Είναι τονωτικό βότανο και επουλώνει τις πληγές. Επίσης το αιθέριο έλαιο του δικτάμου, χρησιμοποιείται για τον αρωματισμό κάποιων ηδύποτων, όπως του βερμούτ.
Τσάι του βουνού: Έχει ως βότανο πεπτικές, θερμαντικές και τονωτικές ιδιότητες. Επίσης βοηθάει στην αποτοξίνωση του οργανισμού. Επιπλέον βοηθά στην αντιμετώπιση του κρυολογήματος και των ασθενειών του αναπνευστικού συστήματος. Κατά κοινή παραδοχή το τσάι αυτό μαλακώνει το λαιμό.
Η τσουκνίδα: Ακόμη και στις χορτόπιτες χρησιμοποιείται η τσουκνίδα και αποτοξινώνει τον οργανισμό μας. Επίσης είναι θεραπευτική στη νεφρίτιδα, στο έλκος στομάχου, στις βρογχικές παθήσεις και ενδεχομένως στον διαβήτη. Η τσουκνίδα είναι βοηθητική για όσους πάσχουν από σιδηροπενική αναιμία. Υπάρχουν σαμπουάν από τσουκνίδα που τονώνουν τα μαλλιά και βοηθούν στην τριχόπτωση. Τέλος ως καλλυντικό χρησιμοποιείται ως βαθύ καθαριστικό του δέρματος.
Υπάρχουν δεκάδες βότανα, με δεκάδες θεραπευτικές ιδιότητες καθώς και καλλυντικές ιδιότητες. Δεν είναι τυχαία τα "γιατροσόφια" των γιαγιάδων μας απλά είναι ορθό να ενημερωνόμαστε πριν χρησιμοποιήσουμε τα βότανα της φύσης.

tags: omorfia, therapeies, therapeies omorfias, votana, ασθένειες και βότανα, βότανα, βότανα και ομορφιά, βότανα και υγεία, βοτανοθεραπεία, θεραπείες της φύσης, θεραπευτικά βότανα, ιδιότητες βοτάνων, ομορφιά, φάρμακα, φύση, φυτικά φάρμακα

Σχετικά άρθρα

  • Βιολογικά βότανα
    Υπάρχουν πολλά είδη βοτάνων και αρωματικών φυτών που είναι ευεργετικά για την υγεία μας. Τα βιολογικά βότανα είναι θεραπευτικά και μας προσφέρουν ευεξία. Κάποια βότανα και οι ιδιότητες τους δίδονται παρακάτω: Αγριάδα: Είναι διουρητικό, βοηθάει σε διαταραχές του ουροποιητικού, προστατίτιδα και πέτρες. Αγριοτριαντάφυλλο: Ενισχύει το ανοσοποιητικό, χοληστερίνη, ζάχαρο. Άσπρο τσάι: Είναι απόλυτα ευεργετικό σαν το πράσινο με υψηλότερο ποσοστό σε κατεχίνες. Άνηθος: Διουρητικό, βοηθά στην πέψη, γαλαταγωγό, αντισπασμωδικό.
  • Οι βασικές βιταμίνες
    Ως γνωστόν οι βιταμίνες είναι ευεργετικές για τον οργανισμό μας και είναι καλό να τις λαμβάνουμε από τις τροφές που καταναλώνουμε. Οι βασικές βιταμίνες είναι οι εξής: Η βιταμίνη Α: Είναι μία βιταμίνη που κάνει καλό στο δέρμα μας και στην όραση μας. Βρίσκεται στα ψάρια και στο μουρουνέλαιο. Η βιταμίνη Β: Ενισχύει τα μαλλιά, τα νύχια, το δέρμα και το νευρικό μας σύστημα. Επίσης κάνει καλό σε συνθήκες στρες ή στη διάρκεια μιας εγκυμοσύνης. Η βιταμίνη C: Η βιταμίνη αυτή θωρακίζει τον οργανισμό μας και είναι βοηθητική στα κρυολογήματα και στα συμπτώματα της γρίπης.
  • Ποιες απαγορευμένες τροφές μας κάνουν καλό;
    Η υγεία μας συνδέεται με τη διατροφή και ισχύει αυτό που λέμε, "παν μέτρον άριστον". Παλιότερα κάποιες τροφές ήταν απαγορευμένες για μία καλή υγεία. Πάραυτα έρευνες δείχνουν πως αρκετές απαγορευμένες τροφές κάνουν καλό στην υγεία μας. Η μπίρα και το κρασί σε λογικές ποσότητες κάνουν καλό στην υγεία μας. Η μπίρα περιέχει βιταμίνες ενώ σε μικρές ποσότητες κάνει καλό και στην καρδιά. Το κρασί και πάλι σε μικρές ποσότητες είναι ευεργετικό για την καρδιά μας. Ειδικά το κόκκινο κρασί. Φυσικά τόσο το κρασί, όσο και η μπίρα πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο ειδάλλως κάνουν κακό στην υγεία μας.
  • Tips για σωστή δίαιτα
    Λίγο πολύ όλοι ξέρουμε πώς να μπορούμε να χάσουμε τα περιττά κιλά μας, λιγότερο και πιο ποιοτικό φαγητό, καθημερινή άσκηση αλλά οι ρυθμοί της καθημερινότητας δεν μας "ωθούν" σε έναν τέτοιο τρόπο ζωής. Ποιος μπορεί με ευκολία να επιστρέψει από το γραφείο και να κάνει γυμναστική; Πόσο μάλλον να επιλέξει για δείπνο μία πράσινη σαλάτα ή ένα γιαούρτι. Το θέμα είναι να βρούμε τα σωστά tips ώστε και σωστά να τρώμε και να χαιρόμαστε με όσα τρώμε και να χάνουμε κιλά. Ακούγεται ακατόρθωτο; Παρακάτω δίδονται κάποια tips για μία σωστή δίαιτα.
  • Αλήθειες και μύθοι για την κυτταρίτιδα
    Η κυτταρίτιδα αποτελεί μία δερματική πάθηση που συχνά μας κάνει άντρες και γυναίκες να νιώθουν άβολα,ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Το χειμώνα συνήθως "κρύβεται" πίσω από τα ρούχα αλλά το καλοκαίρι η κυτταρίτιδα έχει την τιμητική της. Ποιες είμαι οι αλήθειες και ποιοι οι μύθοι σχετικά με την κυτταρίτιδα;
  • Τα διατροφικά λάθη που μας παχαίνουν
    Πολλοί είναι οι άνθρωποι που θέλουν να χάσουν κιλά αλλά πέφτουν σε διατροφικά λάθη με αποτέλεσμα να παχαίνουν. Κάποια διατροφικά λάθη δίδονται παρακάτω: Τις περισσότερες φορές δεν ξεχωρίζουμε τα καλά από τα κακά λιπαρά. Είναι καλό σε μία δίαιτα να αποφεύγουμε τα κακά λιπαρά, δηλαδή τα κορεσμένα λιπαρά και τα τρανς λιπαρά. Υπάρχουν όμως και τα καλά λιπαρά δηλαδή τα μονοακόρεστα και τα πολυακόρεστα λιπαρά.
  • Πώς να αυξήσετε τα αντιοξειδωτικά;
    Τα αντιοξειδωτικά είναι σημαντικά για την υγεία και βοηθούν στην αντιγήρανση. Είναι όμως καλό να μεγιστοποιήσετε τα οφέλη τους με τα παρακάτω μυστικά:
  • Πώς να αποφύγουμε τα κιλά των Χριστουγέννων
    Οι περισσότεροι από εμάς κατά τη διάρκεια των γιορτών τρώμε πολύ και μετά προσπαθούμε να χάσουμε τα περιττά κιλά. Γιατί να μην δοκιμάσουμε απλά να μην πάρουμε περιττά κιλά; Κάποια μυστικά ώστε να μην πάρουμε κιλά κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων είναι τα εξής: