Γιορτές και διατροφή

Ο κόσμος ανησυχεί συχνά για το τι τρώει μεταξύ χριστουγέννων και πρωτοχρονιάς ενώ θα έπρεπε να ανησυχεί για το τι τρώει μεταξύ πρωτοχρονιάς και χριστουγέννων.
Στις γιορτές είναι έθιμο να τρώμε τα παραδοσιακά γλυκά όπως τα μελομακαρονα, οι κουραμπιεδες οι δίπλες, και φυσικά η βασιλοπιτα.

Τα γλυκά των γιορτών δεν κάνουν κακό από μόνα τους. Τα μελομακάρονα και οι κουραμπιέδες όταν είνα φτιαγμένα με καλά και αγνά υλικά (μέλι, αλεύρι, καρύδια κλπ) δεν πρέπει να μας ανησυχούν και μπορούμε να καταναλώσουμε άφοβα σε λογικές ποσότητες. Το ίδιο ισχύει και για τα υπόλοιπα γλυκά. Παρόλα αυτα, σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες αλλάγες στις διατροφικές συνήθειες των γιορτών (μεγαλύτερη κατάλωση κρέατος, λίπους, αλκοόλ κλπ ) μπορούν να προκαλέσουν πρόβλημα. Χρειάζεται λοιπόν μέτρο στην κατανάλωση των γλυκών μέσα στις γιορτές, για την γενικότερη καλή κατάσταση της υγείας, και όχι επειδή τα γλυκά αυτά καθεαυτά δημιουργούν πρόβλημα.

tags: diatrofh kai adynatisma, diatrofh kai ygeia, βασιλόπιτα, γιορτες, γλυκά, διατροφή, δίπλες, κουραμπιέδες, μελομακάρονα, πρωτοχρονια, χριστούγεννα

Σχετικά άρθρα

  • Συνταγή για μελομακάρονα
    Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και το σπίτι μας πρέπει να μυρίσει όμορφα με τα χριστουγεννιάτικα γλυκά. Τα μελομακάρονα, οι κουραμπιέδες και οι δίπλες είναι τα πιο δημοφιλή χριστουγεννιάτικα γλυκά. Τα υλικά για τα νόστιμα μελομακάρονα είναι η εξής: Υλικά για τα μελομακάρονα: Οχτώ φλιτζάνια του καφέ αλεύρι Τέσσερα φλιτζάνια καλαμποκέλαιο Μισό φλιτζάνι χυμό από πορτοκάλι Ένα φλιτζάνι ζάχαρη άχνη Ένα φλιτζάνι κονιάκ Μία κουταλιά του γλυκού σόδα Ξύσμα από ένα πορτοκάλι Δύο κουταλιές του γλυκού αμμωνία Δύο κουταλιές του γλυκού κανέλα Δύο κουταλιές γαρύφαλλο Ένα φλιτζάνι σιμιγδάλι ψιλό
  • Συνταγή για κουραμπιέδες
    Οι κουραμπιέδες μαζί με τα μελομακαρονα, τα μπισκότα, τις δίπλες και τη βασιλόπιτα έχουν την τιμητική τους τα Χριστούγεννα. Μία εύκολη, νόστιμη και απλή συνταγή για τους κουραμπιέδες μας είναι η παρακάτω: Υλικά για τους κουραμπιέδες: Δύο βούτυρα Ένα φλιτζάνι τσαγιού ζάχαρη άχνη Έξι φλιτζάνια του τσαγιού αλεύρι
  • Σαλάτες και υγιεινά σνακ
    Η διατροφή σχετίζεται με την καλή υγεία, με την ευεξία, με την ψυχολογία μας και με την ομορφιά μας. Επίσης η σωστή διατροφή οδηγεί σε σωστές δίαιτες. Πιο απλά μπορούμε να χάσουμε κιλά, τρώγοντας σωστά. Τα σνακ και οι σαλάτες είναι απαραίτητα για μία σωστή διατροφή και μία ισορροπημένη δίαιτα. Μπορούμε να επιλέξουμε τα σωστά σνακ και τις σωστές σαλάτες και να τα εμπλουτίσουμε με νοστιμιά.
  • Γλυκά γιορτών
    Στις γιορτές είναι σύνηθες να τρώμε τα παραδοσιακά γλυκά όπως η βασιλοπιτα, οι κουραμπιεδες οι δίπλες, και φυσικά τα μελομακαρονα. Τα γλυκά αυτά των γιορτών όταν είναι φτιαγμένα με αγνά υλικά
  • Χριστουγεννιάτικη διατροφή και δίαιτα
    Τα Χριστούγεννα είναι μία περίοδος ελαφρώς δύσκολη για τις δίαιτες και για μία ισορροπημένη διατροφή. Το επιπλέον αλκοόλ, τα χριστουγεννιάτικα φαγητά και τα νόστιμα, χριστουγεννιάτικα γλυκά μας προσθέτουν θερμίδες.
  • Βασιλόπιτα 2012
    Η βασιλοπιτα είθισται να τρώγεται την πρωτοχρονιά. Πολλές συνταγές υπάρχουν για βασιλόπιτα, είτε γλυκές, είτε αλμυρές. Μία καταπληκτική και νόστιμη συνταγή για βασιλόπιτα δίνεται παρακάτω: Τα υλικά της βασιλόπιτας: Ένα κιλό αλεύρι. Ένα φλιτζάνι βούτυρο. Ένα κουπάκι γιαούρτι. (Μπορείτε να βάλετε περισσότερο γιαούρτι και λιγότερο βούτυρο σε συνολικό άθροισμα δύο κούπες). Δέκα αβγά.
  • Μεγάλη μείωση στον τουρισμό χριστουγέννων
    Μεγάλη μείωση σημείωσε η τουριστική κίνηση των ελλήνων για ταξίδια στο εξωτερικό στην περίοδο των διακοπών χριστουγέννων. Συγκεκριμένα σύμφωνα με στοιχεία των τουριστικών γραφείων, η πτώση στα οργανωμένα ταξίδια ήταν στο επίπεδο του 50% σε σχέση με το 2009. Η πτώση αυτή αφορά τους προορισμούς του εξωτερικού και κυρίως τις χώρες της δυτικής ευρώπης. Ως αιτία της πτώσης της κίνησης αναγνωρίζεται η οικονομική κρίση, που έπληξε τα μεσαία εισοδήματα. Μικρότερη μείωση παρουσίασε η κίνηση σε προορισμούς της ελλάδας, της τάξης του 25%.
  • Τα διατροφικά λάθη που μας παχαίνουν
    Πολλοί είναι οι άνθρωποι που θέλουν να χάσουν κιλά αλλά πέφτουν σε διατροφικά λάθη με αποτέλεσμα να παχαίνουν. Κάποια διατροφικά λάθη δίδονται παρακάτω: Τις περισσότερες φορές δεν ξεχωρίζουμε τα καλά από τα κακά λιπαρά. Είναι καλό σε μία δίαιτα να αποφεύγουμε τα κακά λιπαρά, δηλαδή τα κορεσμένα λιπαρά και τα τρανς λιπαρά. Υπάρχουν όμως και τα καλά λιπαρά δηλαδή τα μονοακόρεστα και τα πολυακόρεστα λιπαρά.