Χριστουγεννιάτικη διατροφή και δίαιτα

Τα Χριστούγεννα είναι μία περίοδος ελαφρώς δύσκολη για τις δίαιτες και για μία ισορροπημένη διατροφή. Το επιπλέον αλκοόλ, τα χριστουγεννιάτικα φαγητά και τα νόστιμα, χριστουγεννιάτικα γλυκά μας προσθέτουν θερμίδες.
Καταρχήν στη χριστουγεννιάτικη διατροφή ισχύει αυτό που λέμε, "παν μέτρον άριστον". Δεν χρειάζεται να αντισταθούμε στα χριστουγεννιάτικα εδέσματα και στα χριστουγεννιάτικα γλυκά αλλά να φάμε με μέτρο και κυρίως έξυπνα. Είναι ορθό πριν το χριστουγεννιάτικο τραπέζι να έχουμε φάει μικρά, υγιεινά σνακ ώστε κατόπιν να φάμε λιγότερο και όχι με λαιμαργία. Κατά συνέπεια ανεξάρτητα από το χριστουγεννιάτικο τραπέζι και όσα θα καταναλώσουμε εκεί, είναι θεμιτό να φάμε προηγουμένως πρωινό, φρούτα, ξηρούς καρπούς, κάποιο γιαούρτι με δημητριακά, λαχανικά κτλ. και να φτάσουμε στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι λιγότερο πεινασμένοι.
Στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι υπάρχουν τα πάντα: Πατάτες, σαλάτες, γαλοπούλα, χοιρινό κρέας, τυριά, ποτά, μελομακάρονα, κουραμπιέδες, δίπλες, τηγανητοί μεζέδες κτλ. Είναι σωστό να επιλέξουμε ένα πιάτο με γαλοπούλα, σαλάτα, λαχανικά και να απορρίψουμε τους τηγανητούς μεζέδες, τα λιπαρά τυριά, τις τηγανητές πατάτες κτλ.
Όσον αφορά τα υπέροχα γλυκά των Χριστουγέννων ας δοκιμάσουμε ένα μελομακάρονο ή έναν κουραμπιέ και όχι από όλα τα γλυκά ένα κομμάτι. Μπορούμε επίσης να φάμε λίγες μπουκιές από το κάθε ένα.
Εφόσον φτιάξετε εσείς τη γαλοπούλα προσπαθήστε να τη μαγειρέψετε με υγιεινό τρόπο: Με ελαιόλαδο και όχι βούτυρο, η γέμιση ας έχει περισσότερα λαχανικά ( πιπεριές, μανιτάρια) και φρούτα (Σταφίδες, μήλα, κάστανα). Είναι καλό στις πατάτες να δώσουμε έμφαση στα μπαχαρικά και να προσθέσουμε λίγο ελαιόλαδο.
Το αλκοόλ μας γεμίζει θερμίδες αλλά χωρίς αλκοόλ Χριστούγεννα γίνονται; Επιλέξτε ένα με δύο ποτήρια κρασί ή σαμπάνια και αντί για ξηρούς καρπούς, ως συνοδευτικά, επιλέξτε φρέσκα φρούτα ή μία σαλάτα με αγγουράκι, καρότο, ελιές. Μετά το εορταστικό τραπέζι επιλέξτε να περπατήσετε λίγο, να χορέψετε και γενικά να κινηθείτε. Επίσης το βράδυ ας αρκεστούμε σε ένα ποτήρι γάλα με δημητριακά, ένα φρούτο, μία μπάρα δημητριακών κτλ.
Ευτυχισμένα Χριστούγεννα σε όλους.

tags: γιορτες, δίαιτα, δίαιτες, δίαιτες και κιλά, διατροφή και δίαιτα, διατροφικές συνήθειες, εορταστική διατροφή, θερμίδες Χριστουγέννων, περιττά κιλά, τροφές που αδυνατίζουν, υγιεινές τροφές, χριστούγεννα, χριστουγεννιάτικη διατροφή, χριστουγεννιάτικο τραπέζι

Σχετικά άρθρα

  • Μυστικά για αποτελεσματική δίαιτα
    Οι δίαιτες απασχολούν πολλούς ανθρώπους και συχνά δεν γίνονται σωστά και αποδοτικά. Είναι καλό να ακολουθούμε μία σωστή δίαιτα και να μην κάνουμε καμία υπερβολή. Κάποια μυστικά για μία σωστή δίαιτα δίδονται παρακάτω: Καταρχήν είναι σωστό να αλλάξουμε τις διατροφικές μας συνήθειες και τον τρόπο ζωής μας. Μία γρήγορη δίαιτα για να χάσουμε κιλά και να επιστρέψουμε στις παλιές μας διατροφικές συνήθειες είναι μία λάθος αντιμετώπιση.
  • Γλυκά και αλμυρά που επιτρέπονται στις δίαιτες
    Οι δίαιτες απασχολούν πολλούς ανθρώπους και συχνά πιστεύουμε πως σε μία δίαιτα δεν μπορούμε να τρώμε γλυκά, αλμυρά και ανθυγιεινά σνακ. Αυτό δεν ισχύει μιας και ισχύει η ρήση "Παν μέτρον άριστον". Είναι καλό σε μία δίαιτα, ο καθένας, να σημειώνει ποιες ανθυγιεινές ποσότητες κατανάλωσε και αν το έχει παρακάνει. Επίσης είναι καλό να αθλούμαστε ταυτόχρονα με μία δίαιτα.
  • Συμβουλές σωστής διατροφής για τα Χριστούγεννα
    Σε έναν μήνα έρχονται τα Χριστούγεννα και ως Έλληνες θα τιμήσουμε το χριστουγεννιάτικο τραπέζι, όπως του πρέπει. Κάποιες συμβουλές για σωστή διατροφή για τα Χριστούγεννα, για την πρωτοχρονιά και για το ρεβεγιόν, δίδονται παρακάτω:
  • Τροφές που φέρνουν την αίσθηση του κορεσμού
    Πολλές φορές ειδικά σε κάποιες δίαιτες νιώθουμε πως ενώ τρώμε, εξακολουθούμε να πεινάμε. Κάποιες τροφές που μας δημιουργούν το αίσθημα του κορεσμού και είναι και υγιεινές, είναι οι παρακάτω: Οι ξηροί καρποί: Συνεχώς ακούμε πόσο καλό κάνουν στην υγεία μας οι ξηροί καρποί. Πέραν αυτού επειδή περιέχουν φυτικές ίνες μας δημιουργούν την αίσθηση του κορεσμού και συνάμα μας χορταίνουν. Είναι καλό να τρώμε συχνά μία χούφτα ξηρούς καρπούς. Το τσάι μέντας: Μας τονώνει και μας κάνει να "ξεγελάμε" την πείνα μας. Εν γένει η μέντα καταστέλλει την όρεξη.
  • Επιλογή τροφίμων τα Χριστούγεννα
    Κάποιες συμβουλές για τους καταναλωτές ώστε να επιλέξουν τα σωστά τρόφιμα για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι είναι οι εξής: Οι καταναλωτές να επιλέξουν και να αγοράσουν τα τρόφιμα από ελεγχόμενα σημεία της αγοράς ώστε να είναι δεδομένη η υγεία τους. Τα μη ελεγχόμενα τρόφιμα είναι "επικίνδυνα" για την υγεία.
  • Καλές και κακές θερμίδες
    Πολλές φορές μπερδεύουμε πολλές έννοιες, ειδικά σε θέματα δίαιτας. Θερμίδες υπάρχουν σε όλες τις τροφές και μάλιστα μας "παρέχουν" και την ενέργεια ώστε να λειτουργούμε. Υπάρχουν οι αρνητικές θερμίδες: Κάποιες τροφές περνούν πιο δύσκολα από την πεπτική διαδικασία και έτσι το σώμα μας "καίει" περισσότερες θερμίδες, με αποτέλεσμα να υπάρχει ένα αρνητικό αποτέλεσμα στις θερμίδες που λάβαμε. Κατά συνέπεια όταν καταναλώνουμε πολλές τροφές με αρνητικές θερμίδες, πιο εύκολα, μπορούμε να χάσουμε κιλά. Τα τρόφιμα με αρνητικές θερμίδες είναι τα φρούτα και τα λαχανικά.
  • Γιορτές και διατροφή
    Ο κόσμος ανησυχεί συχνά για το τι τρώει μεταξύ χριστουγέννων και πρωτοχρονιάς ενώ θα έπρεπε να ανησυχεί για το τι τρώει μεταξύ πρωτοχρονιάς και χριστουγέννων. Στις γιορτές είναι έθιμο να τρώμε τα παραδοσιακά γλυκά όπως τα μελομακαρονα, οι κουραμπιεδες οι δίπλες, και φυσικά η βασιλοπιτα.
  • Συνήθειες που μας παχαίνουν
    Πολλοί άνθρωποι προσπαθούν να χάσουν κιλά γι αυτό είναι καλό να αποφεύγουμε τις συνήθειες που μας παχαίνουν. Οι χυμοί του εμπορίου που δεν είναι φυσικοί μπορεί να έχουν κάποιες βιταμίνες αλλά μας παχαίνουν καθότι έχουν θερμίδες. Είναι προτιμότερο να ξεδιψάσουμε με χυμό ή με κάποιο πράσινο τσάι. Αν πίνουμε χυμούς για να πάρουμε βιταμίνες ας επιλέξουμε ένα φρούτο. Το περιττό αλκοόλ και οι ξηροί καρποί/ τα πατατάκια μας προσφέρουν επιπλέον θερμίδες. Είναι καλό να ελέγχουμε την ποσότητα του αλκοόλ στην καθημερινότητα μας.