Οι τροφές που κρύβουν αλάτι

Το αλάτι νοστιμίζει τα φαγητά μας αλλά είναι βλαβερό, σε μεγάλες ποσότητες, για την υγεία μας. Καταρχήν η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων αλατιού ανεβάζει της αρτηριακή μας πίεση. Η συνισταμένη ποσότητα κατανάλωσης αλατιού είναι ένα κουταλάκι του γλυκού. Πάραυτα συχνά καταναλώνουμε μεγαλύτερες ποσότητες αλατιού εξαιτίας κάποιων τροφών και φαγητών, που περιέχουν αλάτι και δεν το γνωρίζουμε.
Κάποιες από αυτές τις τροφές είναι οι εξής:
Τα πατατάκια και τα διάφορα σνακς, όπως τα ποπ κορν, περιέχουν μεγάλες ποσότητες αλατιού. Είναι προτιμότερο να κόψουμε την πείνα μας με μία πράσινη σαλάτα παρά με πατατάκια και ανθυγιεινά σνακ.

Τα ζυμαρικά και τα κατεψυγμένα φαγητά περιέχουν αρκετές ποσότητες αλατιού. Ειδικά τα ζυμαρικά στα εστιατόρια περιέχουν περισσότερο αλάτι ώστε να είναι πιο νόστιμα. Για το κρέας ας επιλέγουμε τα φρέσκα και όχι τα κατεψυγμένα.

Τα κίτρινα τυριά, πεντανόστιμα μεν, full στο αλάτι δε γι αυτό είναι θεμιτό να καταναλώνουμε ένα μικρό κομμάτι μαζί με το φαγητό μας.

Τα σάντουιτς που αγοράζουμε στο γραφείο και στη δουλειά μας περιέχουν περισσότερο νάτριο/ αλάτι από ότι τα σπιτικά. Μιας και ένα αγοραστό σάντουιτς περιέχει περισσότερα αλλαντικά, σος, μαγιονέζα, κίτρινο τυρί κτλ. αυξάνεται η ποσότητα αλατιού ενώ σε ένα σπιτικό σάντουιτς θα προτιμήσουμε το μαύρο ψωμί, περισσότερα λαχανικά, λιγότερο κίτρινο τυρί κτλ. Το ίδιο ισχύει και για τις πίτσες, που είναι γεμάτες από τυρί, αλλαντικά και έτσι αποτελούν πηγή αλατιού.

Οι αγοραστές σούπες, τις οποίες απλά βράζουμε σε νερό, είναι νόστιμες αλλά περιέχουν μεγάλες ποσότητες από αλάτι.

Τα πουλερικά του εμπορίου, σνίτσελ, κοτομπουκιές κτλ. περιέχουν μεγάλες ποσότητες αλατιού, είναι θεμιτό να αγοράζουμε φρέσκο κοτόπουλο και να το αλατίζουμε εμείς. Τα αλλαντικά περιέχουν, επίσης, μεγάλες ποσότητες νατρίου.

Το ψωμί περιέχει αλάτι και μάλιστα κάποια είδη ψωμιού είναι υψηλής περιεκτικότητας σε νάτριο. Γι αυτό ας μην υπερβάλλουμε, με την κατανάλωση του ψωμιού.

tags: αλάτι στα φαγητά, αλμυρά φαγητά, αρτηριακή πίεση και αλάτι, διατροφή και υγεία, διατροφικές συνήθειες, κρυμμένο αλάτι στα φαγητά, μεσογειακή διατροφή, νάτριο, νάτριο και φαγητά, πηγές νατρίου, το αλάτι στη διατροφή μας, υγεία και διατροφή, ψωμί και αλάτι

Σχετικά άρθρα

  • Ποιες απαγορευμένες τροφές μας κάνουν καλό;
    Η υγεία μας συνδέεται με τη διατροφή και ισχύει αυτό που λέμε, "παν μέτρον άριστον". Παλιότερα κάποιες τροφές ήταν απαγορευμένες για μία καλή υγεία. Πάραυτα έρευνες δείχνουν πως αρκετές απαγορευμένες τροφές κάνουν καλό στην υγεία μας. Η μπίρα και το κρασί σε λογικές ποσότητες κάνουν καλό στην υγεία μας. Η μπίρα περιέχει βιταμίνες ενώ σε μικρές ποσότητες κάνει καλό και στην καρδιά. Το κρασί και πάλι σε μικρές ποσότητες είναι ευεργετικό για την καρδιά μας. Ειδικά το κόκκινο κρασί. Φυσικά τόσο το κρασί, όσο και η μπίρα πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο ειδάλλως κάνουν κακό στην υγεία μας.
  • Κρυμμένη ζάχαρη στα τρόφιμα
    Η ζάχαρη μας δίνει μία αίσθηση ευεξίας αλλά έχει και αρκετές θερμίδες. Επίσης υπάρχει και η κρυμμένη ζάχαρη σε πολλά τρόφιμα, γλυκά και αλμυρά. Είκοσι κουταλάκια ζάχαρης αντιστοιχούν σε 320 θερμίδες. Φυσικά οι θερμίδες αυτές είναι "άχρηστες" και μετατρέπονται σε κιλά. Επίσης σε πολλά τρόφιμα χαμηλών λιπαρών η ζάχαρη αντικαθιστά το λίπος. Τα επεξεργασμένα τρόφιμα περιέχουν κρυμμένη ζάχαρη.
  • Το ρεύμα της ωμοφαγίας
    Η ωμοφαγία δεν είναι μία νέα τάση αλλά άρχισε ξανά να υιοθετείται από αρκετούς ανθρώπους. Γνωρίζουμε πως όλες οι τροφές αν μαγειρευτούν σε θερμοκρασίες άνω των 45-50 βαθμών κελσίου τα ένζυμα τους καταστρέφονται. Επίσης όταν οι τροφές μαγειρευτούν σε μεγαλύτερες θερμοκρασίες μπορούν ακόμη και να μεταλλαχθούν σε επιβλαβείς ουσίες. Καταναλώνοντας κατά τουλάχιστον 75% τροφές στην αρχική τους, μη επεξεργασμένη μορφή τους, δίνουμε στον οργανισμό μας καθαρά "καύσιμα" όπου μας οδηγούν σε καλή υγεία και σε ευεξία.
  • Γλυκά και αλμυρά που επιτρέπονται στις δίαιτες
    Οι δίαιτες απασχολούν πολλούς ανθρώπους και συχνά πιστεύουμε πως σε μία δίαιτα δεν μπορούμε να τρώμε γλυκά, αλμυρά και ανθυγιεινά σνακ. Αυτό δεν ισχύει μιας και ισχύει η ρήση "Παν μέτρον άριστον". Είναι καλό σε μία δίαιτα, ο καθένας, να σημειώνει ποιες ανθυγιεινές ποσότητες κατανάλωσε και αν το έχει παρακάνει. Επίσης είναι καλό να αθλούμαστε ταυτόχρονα με μία δίαιτα.
  • Συνταγή για ρεβίθια
    Τα ρεβίθια είναι όσπρια και μάλιστα ιδιαίτερα νόστιμα. Μία απλή συνταγή για ρεβίθια δίνεται παρακάτω. Τα υλικά για τα ρεβίθια: Ένα κιλό ρεβίθια. Ένα μεγάλο κρεμμύδι. Μισή κούπα ελαιόλαδο ή και περισσότερο. Αλάτι, ρίγανη, πιπέρι. Ένα δαφνόφυλλο. Μία σκελίδα σκόρδου. Λεμόνι. Η συνταγή για τα ρεβίθια:
  • Μακαρόνια βίδες με τέσσερα τυριά
    Τα μακαρόνια είναι νόστιμα, εύκολα στο μαγείρεμα και μας προσφέρουν ενέργεια. Μία νόστιμη συνταγή με μακαρόνια βίδες και τυριά στο φούρνο, δίδεται παρακάτω: Τα υλικά για τις βίδες με τα τυριά: Ένα πακέτο μακαρόνια βίδες 150 Γραμμάρια μίξη τυριών (Τέσσερα διαφορετικά κίτρινα τυριά) Πέντε φέτες από κάποιο αλλαντικό (Κατά προτίμηση μορταδέλα) Λίγη κόκκινη σάλτσα ή κρέμα γάλακτος Αλάτι, πιπέρι Εκτέλεση της συνταγής:
  • Μυστικά διατροφής και τρόπου ζωής για μακροζωία
    Όπως λένε και οι μεγαλύτεροι, "Η ζωή είναι γλυκιά" παρά τις καθημερινές της δυσκολίες. Η διατροφή συσχετίζεται με την καλή υγεία και με τη μακροζωία. Κάποια μυστικά/ συμβουλές για μία καλή υγεία δίδονται παρακάτω: Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι ασπίδα προστασίας κατά του εμφράγματος. Είναι θεμιτό να τρώμε πέντε μερίδες λαχανικών και φρούτων ημερησίως. Επίσης το πρωινό γεύμα είναι σημαντικό. Το πρωινό με δημητριακά και γάλα, πλούσιο σε φυτικές ίνες, διατηρεί το σάκχαρο στο αίμα σε ιδανικό επίπεδο.
  • Συνταγή για φακές
    Οι φακές ανήκουν στα όσπρια είναι νόστιμες, υγιεινές, περιέχουν σίδηρο και βιταμίνες. Μία υπέροχη συνταγή για φακές δίνεται παρακάτω. Τα υλικά για τις φακές: 300 γραμμάρια φακές Ένα μεγάλο κρεμμύδι Τέσσερις σκελίδες σκόρδο Ένα δαφνόφυλλο Δύο φρέσκες ντομάτες Μία κουταλιά πελτέ Ένα κουτάλι της σούπας ρίγανη Μισό κουτάλι της σούπας δεντρολίβανο Ένα καρότο Τρεις πατάτες Αλάτι, ρίγανη, πιπέρι Τέσσερις κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο Η συνταγή για τις σπιτικές φακές: